13 Nisan 2013 Cumartesi

Mantar Avcıları

MANTAR AVCILARI

 Karabiga'nın sempatik gençlerinden biri olan Cin Ali o gün okulun kantinine gelmiş, topladığı mantarları bize göstermişti.Zehirli zehirsiz mantarı çok iyi bildiğini söylemişti.Daha sonra Semih2le konuşup anlaşmışlar mantar toplamaya gitmeye karar vermişler.Nasibimize yağmurlu bir günde ''Hadi gidiyoruz hazırlan'' diye haber geldi.''Nereye?'' dediğimde ''Mantar toplamaya'' cevabını almıştım.Aslında mantarın zehirli zehisizini öğrenmek için gitmek istiyordum.Ama öyle yağışlı bir günde çıkacağımızı tahmin etmiyordum.Tahsin,Semih ve ben beraber mantar toplayacağımız alana geldik.Alanda Cin Ali'yle buluştuk.Cin Ali bizi biraz gezdirirken bir kaç mantar dikkatimizden kaçmadı.Cin Ali hemen mantarları koparttı.Mantarı neresinden keseceğimiz ile önemliymiş bunları öğrendik.Tahsin mantarların alt tarafındaki renkli kısımların siyah olmaması gerektiği konusunda bizi uyardı.Yalancı mantarlar konusunda da bizi bilgilendirdi.

Buduğumuz mantar 3-5 taneden öteye gitmezken ben poşeti dolduramayacağımızı düşünmeye başlamıştım.Alanı iyi tanıyan Cin Ali bizi mantarın olabileceği bölgelere götürerek mantarları bulmamızı sağladı.Alanda dolaşırken Semih'in bulduğu mantar  o kadar büyüktü ki hepimize yetecekti.Havanın kararmasına rağmen bu mantarı fotoğraflamamız gerekiyordu.Bulunan mantarlarla poşetimiz iyice dolmuştu.

 Eve geldiğimizde mantar sote yapmaya karar verdim.Yanınada lezzetli bir pilav yaptım.Yağmurda rezil olup eve geldiğimizde üstümüzde hissettiğimiz yorgunluğu yemek masasında atıyorduk.



Şirinleri göremesekte yağmur altında mantar toplamak çok güzel bir deneyim oldu.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder